De publiekscampagne ‘Op is geen optie’ krijgt een vervolg. Met de campagne vraagt de KNMP opnieuw aandacht voor de cruciale rol van apothekers bij geneesmiddelentekorten. De campagne is van 16 juni tot en met 15 juli 2025 opnieuw zichtbaar via diverse mediakanalen.
De campagne ‘Op is geen optie’ laat zien hoe apothekers zich dagelijks inspannen om patiënten te blijven voorzien van hun noodzakelijke medicatie, ondanks leveringsproblemen. Zij zoeken naar alternatieven, overleggen met artsen en collega’s, importeren geneesmiddelen of bereiden deze zelf om de continuïteit van zorg te waarborgen.
De video die centraal staat in de campagne, wordt vertoond op platforms als Videoland, RTL.nl, HBO Max, SkyShowTime en Disney+. Daarnaast verschijnen advertenties op sociale media zoals Instagram, TikTok, Facebook en YouTube. Ook zijn van 1 tot en met 15 juli radiospots te horen op onder andere NPO Radio 2, Qmusic en Radio 10.
Campagnematerialen
KNMP-leden kunnen via de website diverse campagnematerialen downloaden, waaronder posters en video’s, om de boodschap ook lokaal in de apotheek te ondersteunen. Ook kunnen apothekers de video gebruiken voor de eigen sociale mediakanalen.
Met het vervolg wil de KNMP het brede publiek opnieuw bewust maken van de inzet en vindingrijkheid van apothekers en hun teams in een tijd waarin geneesmiddelentekorten aan de orde van de dag zijn.