Helpdesk geopend voor vragen over consultvoering

11 juli 2022
Opties

De KNMP heeft vanaf heden de Helpdesk Consultvoering ter beschikking gesteld. Bij deze helpdesk zijn apothekers welkom met alle vragen omtrent consultvoering.

De KNMP-richtlijn consultvoering is in de zomer van 2021 geautoriseerd en ondersteunt de openbaar apotheker bij het leveren van patiëntgerichte zorg tijdens gesprekken met de patiënt. De richtlijn bevat generieke aanbevelingen voor de opbouw en de uitvoering van een farmaceutisch consult die bij alle zorgvragen kunnen worden toegepast, maar gaat ook in op specifieke situaties, zoals bijvoorbeeld bij vragen over zelfzorg.

Sinds de autorisatie van de Richtlijn Consultvoering heeft de KNMP verschillende acties ondernomen ter ondersteuning van de implementatie van de richtlijn. Zo organiseerde het WSO-bestuur in november 2021 een webinar, verscheen in februari 2022 een artikel in PW en komen er binnenkort nieuwe instructievideo’s online die laten zien hoe een apotheker een consult kan voeren. Ook de nieuwe helpdesk ondersteunt bij de implementatie van de richtlijn.

De helpdesk beantwoordt vragen over bijvoorbeeld het starten met consultvoering, het voorbereiden van het apotheekteam en de impact op de bedrijfsvoering. Apothekers met vragen kunnen de Helpdesk bereiken door te mailen naar consultvoering@knmp.nl of te bellen naar KNMP-medewerkers Anneke Geusgens (070-3737366) of Ingrid Mogge (070-3737313).

Meer informatie in het Dossier Consultvoering