In deze scholing gaat het IVM dieper in op vragen zoals: wat zijn vaak gehanteerde beïnvloedingsstrategieën van de farmaceutische industrie, hoe kun je informatie doorlichten op belangenverstrengeling, en hoe kom je aan onafhankelijke informatie.
- Datum 09 oktober 2024
- Locatie Online
- Start & eind tijd 16:00 - 17:30
- Accreditatie 1,5
Overtuiging
Incidenten die de regelgeving rond (nieuwe) medicijnen hebben beïnvloed, worden kort besproken. Daarnaast worden veel voorbeelden gegeven van de inzet van marketing door de industrie, gebaseerd op de bekende overtuigingsstrategieën van Robert B. Cialdini.
Daarnaast wordt een voorbeeld van beïnvloeding behandeld en de reacties die dit in de maatschappij oproept. Ten slotte zijn er tips over hoe te kijken naar gekleurde informatie over wetenschappelijk onderzoek.
Resultaat
Na afloop van deze nascholing:
- Ken je de vaak gehanteerde beïnvloedingsstrategieën van de farmaceutische industrie;
- weet je hoe je informatie kunt doorlichten op belangenverstrengeling;
- weet je het belang van onafhankelijke informatie en welke bronnen je daarvoor kunt raadplegen.
Pagina laatst bijgewerkt op 28 augustus 2024