Veelgestelde vragen uitbetaling StiPCO-tegemoetkoming

Komt u in aanmerking voor de StiPCO-tegemoetkoming 2017? Dan stuurt de KNMP u op 11 april een brief met een uitbetalingsoverzicht. In het overzicht vindt u het aantal stimuleringspunten dat u heeft behaald en het bedrag dat u krijgt uitbetaald. Heeft u hier vragen over? Kijk dan in onderstaand overzicht met veelgestelde vragen.

Staat uw vraag er niet bij? Stel vragen over de brief en het declaratieoverzicht aan de KNMP-ledenadministratie, e-mail: of telefoon: (070) 37 37 141. Algemene vragen over StiPCO kunt u richten aan .

Ik heb geen brief met uitbetalingsoverzicht ontvangen, hoe kan dat?

Er zijn meerdere mogelijkheden:

  • U heeft niet gereageerd op de mails met uitbetalingsformulier. Dit is een voorwaarde voor uitbetaling van de tegemoetkoming.
  • U heeft niet de evaluatieformulieren ingevuld behorende bij de StiPCO-cursussen die u heeft gevolgd. Dit is een voorwaarde voor uitbetaling van de tegemoetkoming.
  • U heeft te laat gereageerd op de mail met het uitbetalingsformulier, en/of te laat uw evaluatieformulier(en) ingevuld. De deadline hiervoor was 26 maart 2018.
  • U heeft aangegeven dat uw werkgever of keten de tegemoetkoming ontvangt. In dat geval krijgt alleen de werkgever/keten een uitbetalingsoverzicht toegestuurd.

Heeft u geen brief ontvangen, terwijl u wel in aanmerking komt voor de tegemoetkoming? Neem dan contact op met .

Wanneer wordt de StiPCO-tegemoetkoming gestort?

De tegemoetkoming wordt gestort circa 5 werkdagen nadat u de brief met uitbetalingsoverzicht heeft ontvangen.

Onder welk btw-tarief valt de StiPCO-tegemoetkoming?

De StiPCO-tegemoetkoming is een bijdrage vanuit de overheid (via VWS) voor het Stimuleringsprogramma Competentieontwikkeling Openbaar apothekers.
Met de Belastingdienst is afgesproken dat dit een onbelaste vergoeding is waarover geen btw verschuldigd is, dus het is een netto vergoeding.

Ik heb meer dan 20 stimuleringspunten gehaald maar krijg maar voor 20 uitbetaald.

De StiPCO-tegemoetkoming 2016 is gemaximeerd op € 1000,-. Dit komt overeen met 20 stimuleringspunten.

Kan ik mijn declaratieoverzicht per e-mail ontvangen?

Nee, het declaratieoverzicht wordt eenmalig per post verstrekt.

Het bankrekeningnummer dat op het declaratieoverzicht staat is mij onbekend. Wat kan ik doen?

Stuur een e-mail naar inclusief een kopie van uw declaratieoverzicht en geef aan wat uw bankrekeningnummer is.

Let op: indien het bankrekeningnummer wel aan u gerelateerd is, maar u wenst de tegemoetkoming op een andere rekening te ontvangen, dan hoeft u niet te reageren. Dit kan niet meer worden gecorrigeerd.

Het aantal stimuleringspunten in mijn overzicht klopt niet.

Wellicht heeft u niet alle evaluatieformulieren ingevuld. U krijgt alleen een tegemoetkoming voor een StiPCO-scholing als u het bijbehorende evaluatieformulier heeft ingevuld. Het kan ook zijn dat niet alle scholingen die u heeft gevolgd StiPCO-scholingen zijn. U krijgt alleen voor StiPCO-geaccrediteerde scholingen de tegemoetkoming uitbetaald, met een maximum van 20 punten per jaar.

Bent u toch van mening dat het aantal stimuleringspunten niet klopt? Neem dan contact op met .

Ik heb abusievelijk ingevuld dat de uitbetaling naar mijn werkgever moet. Kan ik dit nog aanpassen?

Nee, uw als laatste ingediende formulier is bepalend voor de uitbetaling over 2017.

Wat gebeurt er met de StiPCO-tegemoetkoming als ik gedurende het jaar van werkgever ben gewisseld?

Als u tijdens het kalenderjaar van werkgever wisselt en de StiPCO-tegemoetkoming uw werkgever toekomt, verzoekt de KNMP u om zelf met uw oude en nieuwe werkgever te regelen dat de tegemoetkoming op de juiste wijze wordt verdeeld. Bijvoorbeeld door in het uitbetalingsformulier dat u na afloop van het kalenderjaar ontvangt aan te geven dat u de tegemoetkoming zelf incasseert, en de gelden na ontvangst zelf tussen de twee werkgevers te verdelen. De KNMP kan de tegemoetkoming per jaar slechts aan één partij overmaken.

Ik heb geen evaluatieformulier ontvangen in PE-online voor de gevolgde nascholing. Wat moet ik doen om de tegemoetkoming toch te kunnen krijgen?

Evaluatieformulieren voor het registreren van de leerresultaten worden verstuurd nadat de presentie van de laatste cursusdag door de aanbieder in PE-online is verwerkt. Dit geldt ook voor cursussen die bestaan uit meerdere bijeenkomsten/modules. Voorbeeld: wanneer een nascholing start in 2017 en eindigt in 2018, zal er pas in 2018 een evaluatieformulier worden verstuurd. Het is hierdoor niet mogelijk om de leerresultaten van de reeds gevolgde cursusonderdelen in 2017 te registreren. De KNMP kan echter achterhalen of er al dan niet een evaluatieformulier is verstuurd. Indien er geen evaluatieformulier is verstuurd voor de betreffende nascholingen in 2017, zullen de leerresultaten worden beschouwd als zijnde ingevuld en krijgt de apotheker de tegemoetkoming voor deze cursussen in 2018.

Wanneer gaat de tegemoetkoming vanuit StiPCO naar mijn werkgever?

Als de kosten van de nascholing volledig door de werkgever zijn betaald, heeft u in het uitbetalingsformulier kunnen aangeven dat de StiPCO-tegemoetkoming rechtstreeks aan de werkgever moet worden overgemaakt. Werkgever en werknemer kunnen het beste vooraf met elkaar afspraken maken over de eventuele verrekening.

Waar kan ik terecht met vragen over de uitbetaling?

Neem voor vragen over de uitbetaling en/of uw declaratieoverzicht contact op met de KNMP-ledenadministratie: .

Waar kan ik terecht met vragen over StiPCO?

Neem voor algemene vragen over StiPCO contact op met .

Contact

Helpdesk StiPCO
Jacqueline Kleingeld

(070) 373 71 33 stipco@knmp.nl