Wat vindt u van de ‘Sterkebottencampagne'? 3 korte vragen

De KNMP verneemt graag van u hoe u en uw patiënten de lopende ‘Sterkebottencampagne’ waarderen.

Vraag 1 | Heeft u de actie gewaardeerd?  
Vraag 2 | Hebben uw patiënten de actie gewaardeerd?  

Over de sterktebottencampagne

De KNMP viert dit jaar haar 175e jubileum en daarom startte op maandag 30 januari de landelijke publiekscampagne over sterke botten. Dit gebeurt er: 

  • Online banners op diverse (nieuws)websites en op online platforms, zoals Facebook, genereren aandacht voor de sterkebottentest.
  • Na een klik op een van de online banners kan de bezoeker via de test op www.apotheek.nl/vitamineD checken of hij een mogelijk risico heeft op een vitamine D-tekort. Inmiddels is de Sterkebottentest ruim 38.000 keer ingevuld.
  • Iedereen die de test doet, en ook andere geïnteresseerden, kunnen Het sterkebottenboekje ophalen in de apotheek. Een boekje van 64 pagina’s, geschreven door Paul Poley onder supervisie van het Geneesmiddel Informatiecentrum van de KNMP, ter waarde van 7,95 euro.
  • Apothekers benadrukken met Het Sterkebottenboekje het belang van vitamine D, kalk en beweging ter voorkoming van botbreuken. Dat betreft vitamine D in het geneesmiddelenvergoedingssysteem, met name voor risicogroepen. En zelfzorg, zoals beschreven in de nieuwe Zelfzorgrichtlijn Vitamine D die per januari 2017 op de KNMP Kennisbank staat.
  • De campagne positioneert de apotheker als toegankelijke farmaceutisch zorgverlener

Ontvang meer Sterkebottenboekjes

Wilt u extra Sterkebottenboekjes uitdelen?