Snelle en foutloze aanvraag van UZI-pas door nieuwe digitale aanvraagfaciliteit

11 februari 2016

Apothekers zijn voortaan aanzienlijk minder tijd kwijt met een UZI-pasaanvraag en hoeven minder lang te wachten op de verwerking. De nieuwe digitale aanvraagfaciliteit (DAF) maakt dit mogelijk.

De DAF werkt sneller en is minder foutgevoelig. De pas is binnen 7 werkdagen klaar voor uitgifte.

De online dienst vervangt het papieren aanvraagformulier voor de zorgverlenerpas; de medewerkerpas op naam; de medewerkerpas niet op naam; en vernieuwingen.

Koppeling met Basisregistratie Personen en BIG-register

Klanten krijgen toegang tot de digitale aanvraag van UZI-passen door in te loggen met DigiD of met hun persoonlijke UZI-pas. DigiD en de UZI-pas fungeren als een digitaal paspoort met een hoog beveiligingsniveau.

De DAF haalt tijdens de pasaanvraag gegevens op uit de Basisregistratie Personen (BRP, voorheen GBA) en uit het BIG-register, en valideert deze. Door deze koppelingen hoeft de pashouder minder in te vullen. Beoordeling van de gegevens gebeurt direct en automatisch. Dit zorgt voor een snelle en foutloze aanvraag van de UZI-pas.

Meer informatie via Uziregister.nl
Dit nieuwsbericht is onderdeel van nieuwscategorie: Praktijkvoering