Informatiekaartjes ‘De eerste keer’ wegens grote vraag herdrukt

20 mei 2016

De informatiekaartjes ‘De eerste keer’ – over de eerste uitgiftebegeleiding – zijn wegens grote vraag herdrukt. De kaartjes van A5-formaat zijn, net als de wachtkamerkrant en de posters, nog steeds gratis te bestellen voor KNMP-leden.

Logo: de eerste keerHet informatiekaartje is onderdeel van de KNMP-campagne 'De eerste keer', over de eerste uitgifte in de apotheek. Op dit baliekaartje staat wat de apotheker en het apotheekteam doen als onderdeel van de eerste uitgiftebegeleiding – naast de toelichting aan de balie. De baliekaartjes zijn gratis te bestellen voor KNMP-leden en komen per 100 stuks.

Bekijk en bestel het informatiekaartje 'De eerste keer'

Sommige apotheken willen per bestelling direct meer informatiekaartjes opvragen, bijvoorbeeld wegens het grote aantal eerste uitgiftegesprekken. Grotere hoeveelheden bestellen is mogelijk via .

Communicatiematerialen ‘De eerste keer’

In de wachtkamerkrant staan 4 patiëntenverhalen, de 10 stappen van de eerste uitgifte en uitleg over het verdienmodel van de apotheker. Ook zijn er posters, een animatie en een narrowcast voor de patiënt beschikbaar.

Bekijk en bestel de publieksinformatie ‘De eerste keer’

Terugblik op campagne 'De eerste keer'

De campagne ‘De eerste keer’ liep begin 2016:

  • Apothekers ontvingen de wachtkamerkrant, de posters en het informatiekaartje via het Pharmaceutisch Weekblad.
  • De wachtkamerkrant viel bij 2.468.000 Nederlandse huishoudens op de deurmat.
  • Door de grote vraag naar wachtkamerkranten van apothekers was de voorraad spoedig ‘uitverkocht’. De kranten zijn met spoed bijgedrukt met een oplage van 10.000. stuks.
  • De posters hingen op groot formaat in bus- en tramhokjes in Utrecht (10 locaties) en in Den Haag (50 locaties).
  • Een radiospot van 25 seconden klonk op dertien regionale omroepen (ORN).
  • Een verkorte versie van de Eerste keer-animatie werd meer dan 800.000 keer getoond op enkele toonaangevende websites. Dit genereerde meer dan 46.000 doorkliks naar informatie over de eerste uitgifte op Apotheek.nl.
  • Metersbrede lichtborden promootten de campagne langs de A12 en de A2.
  • Een banner op de 9292OV-app leverde een bovenmatige interesse voor de informatie op Apotheek.nl op.

 

Dit nieuwsbericht is onderdeel van nieuwscategorie: Patiëntenzorg Praktijkvoering KNMP