Districtsledenbijeenkomsten over digitale gegevensuitwisseling

De districtsledenbijeenkomsten vinden plaats van 21 mei tot en met 19 juni 2019. Centraal staan de ontwikkelingen op het gebied van digitale gegevensuitwisseling tussen patiënt en zorgverlener en tussen zorgverleners onderling.

Wat betekenen de invoering van MedMij, de informatiestandaard MedicatieProces 9 en de Online Toestemmingsvoorziening voor de apotheker? Deze vragen komen aan bod in de districtsledenbijeenkomsten. Tijdens het programma worden deelnemers ook bijgepraat over de Haagse actualiteit, beleidsontwikkelingen die de farmacie raken en wordt de Algemene Vergadering (AV) voorbereid.

Er is dit jaar op woensdagavond 19 juni (18.00 tot 21.00 uur) een extra districtsledenbijeenkomst in Utrecht om ook de apothekers die overdag niet kunnen de mogelijkheid te bieden een districtsledenbijeenkomst bij te wonen.

Programma

09.30–9.50u Haagse actualiteit
Spreker: Gerben Klein Nulent, voorzitter KNMP
Aandacht voor Haagse actualiteiten.
09.50–10.00u

Inleiding: De blik van de bestuurder op informatiebeleid
Sprekers: combinatie van bestuur KNMP/WSO/LOA of een afgevaardigde van de Advies Commissie Informatiebeleid (ACIB)
Hoe kijken we aan tegen informatiebeleid? Wat doen we al en waarom dit onderwerp tijdens de districtsledenbijeenkomsten?

10.00–11.00u

Informatiebeleid
Sprekers: Beleidsmedewerkers Informatiebeleid Pleuni Tilburgs en Anneke Huisman

  • Informatiebeleid in historisch perspectief
  • Informatie en de wet en beleid
  • Informatie-uitwisseling en zorg (overdracht tussen zorgverleners)
11.00–11.15u Pauze
11.15–12.00u

Informatiebeleid
Sprekers: Beleidsmedewerkers Informatiebeleid Pleuni Tilburgs en Anneke Huisman

  • Informatie-uitwisseling en zorg (overdracht tussen de patient en de zorgverlener)
  • Workshop
12.00–12.30u Voorbereiding AV
Meer informatie over de AV op 26 juni
Direct naar het aanmeldformulier

Accreditatie

De bijeenkomsten zijn voor openbaar apothekers geaccrediteerd met 2,5 uur en voor ziekenhuisapothekers met 2 uren.

Data en locaties

Datum District Locatie
Dinsdag 21 mei Zuidwest I Postillion Hotel Dordrecht
Rijksstraatweg 30
3316 EH Dordrecht
Woensdag 22 mei Noordwest I en II Van der Valk Hotel Oostzaan
Westeinde 1
1511 MA Oostzaan
Donderdag 23 mei Oost Boode in Bathmen
Brink 10
7437 ZG Bathmen (Deventer)
Dinsdag 4 juni Noord Van der Valk Hotel Drachten
Lavendelheide 4
9202 PD Drachten
Woensdag 5 juni West Witte Paard
Gildeweg 2
2632 BA Nootdorp
Donderdag 6 juni Middenzuid en Zuidoost I Van der Valk Hotel Uden - Veghel
Rondweg 2
5406 NK Uden
Dinsdag 11 juni Zuidwest II Hotel de Reiskoffer
Pastoor van Breugelstraat 45
4744 AA Bosschenhoofd
Woensdag 12 juni Midden BOVAGhuis
Kosterijland 15
3981 AJ Bunnik
Donderdag 13 juni Zuidoost II Van der Valk Stein
Mauritslaan 65
6129 EL Urmond
Woensdagavond 19 juni Centraal Hotel Mitland
Ariënslaan 1
3573 PT Utrecht

Contact

Verenigingscoördinatie
Loes Pors

(070) 373 74 06 l.pors@knmp.nl